Facebook

Ruilen en retourneren

Product retourneren of ruilen
Het is mogelijk om een product wat op afstand is gekocht bij iEar’ te ruilen of te retourneren. Je hebt als consument het recht binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling de koop te ontbinden. Dit wordt de afkoelingsperiode genoemd. Je kunt bij een consumentenaankoop op afstand zonder meer gebruik maken van de mogelijkheid om je aankoop te ontbinden, mits het product nog ongebruikt is, onbeschadigd is en indien redelijkerwijs mogelijk wordt geretourneerd met de originele verpakking. Het is toegestaan om het product uit de verpakking te halen om te beoordelen of het product voldoet aan je verwachtingen. Verpakkingen dienen hierbij geopend te worden op de wijze waarop bedoelt is de verpakking te openen. Wanneer je product onverhoopt beschadigd en/of gebruikt is, is het na verrekening van de waardevermindering van het product, alsnog mogelijk gebruik te maken van de afkoelingsperiode.

Uitgesloten van het recht op retour zijn:
* In-ear-oordopjes kunnen in verband met de hygiëne niet worden geretourneerd indien de verzegeling van de verpakking is verbroken.
* Op maat geknipte en/of op klantspecificatie gemaakte kabels betreft maatwerk welke uitgesloten zijn van het recht op retour.

Maak je als consument geen gebruik van de afkoelingsperiode, dan is de koop definitief.

Indien je gebruik wilt maken van de mogelijkheid om je bestelling te ruilen of te retourneren, volg dan de retour procedure die iEar’ daarvoor heeft opgesteld.

Retour procedure
Indien je gebruik wilt maken van de mogelijkheid om je bestelling te ruilen of te retourneren binnen de afkoelingsperiode, dan adviseren wij dit via de volgende procedure te doen. Je neemt binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling contact op met iEar’. Wij bevestigen je retour per e-mail met een RMA nummer en het door te lopen stappenplan:

Je stuurt het product netjes verpakt in een omdoos of een andere omverpakking retour naar iEar’. Dit kan gratis via ons antwoordnummer. Deze optie is onverzekerd en zonder track&trace. Uiteraard is het ook mogelijk een retourzending op eigen rekening zelf of via een dienst aan te bieden op ons vestigingsadres, zodat je de zending kunt waarborgen en volgen. Het risico van schade, verlies of diefstal van een retourzending ligt altijd bij de verzender.

iEar’ Ultimate sound and vision
Service afdeling
Antwoordnummer 60749
5000 WB Tilburg

iEar’ Ultimate sound and vision
Service afdeling
st. Ceciliastraat 28
5038 HA Tilburg

Voeg daarbij een kopie van je aankoop factuur en vermeld daarop het RMA nummer en je rekening gegevens op de desbetreffende invulposities.
Je draagt er zorg voor dat de retourzending uiterlijk binnen 30 dagen na ontvangst door jou retour is bij iEar’
Na retour ontvangst conform de retour voorwaarden draagt iEar’ er zorg voor dat je het aankoopbedrag incl. eventuele bij aankoop door iEar’ in rekening gebrachte verzendkosten zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen 14 dagen na retour melding, ontvangt op het door jouw opgegeven IBAN nummer.
Teneinde een spoedige en vlotte afhandeling na te streven van een retourzending, adviseren wij nooit onaangekondigd producten retour te sturen naar iEar’.

Indien je vervolgens een ander product wilt ontvangen, dan kun je dit product weer eenvoudig via de website bestellen en betalen, zoals je al gewend was dit te doen.

Wil je ter aanvulling van de door iEar’ opgestelde retour procedure je retourzending tevens voorzien met het daartoe opgestelde Europese modelformulier voor herroeping, dan vul je het formulier in en voeg je het bij de retourzending of je zend het per email aan ons toe.

Deze informatie betreffende de retour procedure tref eveneens in de uitlever informatie bij elke bestelling die wij verzenden.

Status retour
Op de dag dat wij je retour ontvangen ontvang je per email een ontvangstbevestiging van ons. Wij zullen binnen drie dagen je retour behandelen en eveneens per email de afhandeling aan je bevestigen. Heb je vragen over een retour, dan kun je altijd contact met ons opnemen aan de hand van het ontvangen RMA nummer.

Product defect geleverd
Is een product defect geleverd dan vinden wij dat zeer vervelend. Bekijk de DOA regeling om te zien hoe iEar’ dat voor je oplost.

Product incompleet geleverd
Is een product incompleet geleverd, neem dan contact met ons op, zodat wij ervoor kunnen zorgen dat het missende onderdeel zsm. aan je wordt nageleverd.

Over iEar’ | Waarom iEar’ | Bestellen | Betalen | Bezorgen en afhalen | Ruilen en retourneren | Garantie en reparatie | iEar’ account | Klantenservice | Veiligheid en privacy

X
CROSS SELL